10e  jarige bestaan van Dierenpension de Bommel

Wat was het een mooie zonnige zaterdag.

We willen iedereen heel erg bedanken voor alle

mooie kado's en kaarten en vele bloemen.

We hebben ontzettend genoten.

10 jaar "bommelen" is een hele tijd.

Maar die tijd vloog voorbij.

Op naar de volgende leuke "bommel" jaren

Nogmaals dank voor alle leuke momenten.

Wim en Caroline

 

bloemenzee

Toen het pasjes systeem er nog niet was moesten wij tussen 7.00-9.00 uur in de buurt van het kantoor blijven om de honden van dagopvang aan te nemen. Dit vergde veel tijd .

Nu het nieuwe pasjes systeem is ingevoerd, hoeven we niet meer bij het kantoor te blijven wachten, maar kunnen we doorgaan met onze werkzaamheden in het pension. Op het beeldscherm in de voerkeuken kunnen we zien welke honden er zijn ingebracht. Deze halen we dan zo spoedig mogelijk uit de wachtruimte om naar de speelweide’s te brengen, waar de ander honden al aan het ravotten zijn.

De klanten schrijven de bijzonderheden ( ophaaltijden, medicatie en dergelijke ) op in een dagopvang map. Bij het ophalen plaatsen we de hond 10 minuten van te voren weer in de wachtruimte.

Ook kunnen we via het LCD scherm in de entreelezer van de dagopvang een boodschap aan de klanten vermelden.

Ook diverse andere ruimte zijn voorzien van entreelezers. Dus sleutels hebben we niet meer nodig. Voordat we s’ morgens beginnen maken we ook gebruik van de prikklok en dat doen we s’avonds ook weer als we klaar zijn met onze werkzaamheden en dat allemaal met 1 pasje.

 

Conclusie: met het pasjes systeem ben ik heel erg blij! Nooit meer hoeven wachten op de dagopvang honden, want ik kan doorgaan met mijn werkzaamheden en op het scherm zien ik wie er binnen zijn, zodat we ze uit de wachtruimte kunnen halen.

Ook kan ik alle deuren openen met 1 pasje. Het pasje draag ik in een beschermhoesje om mijn nek met een keycord. Op het pasjes staan al mijn gegevens vermeld, prikacties, tot welke deuren ik wanneer gebruik hebt enzo. Verder ben ik blij met onze pasjes en is het systeem goed geslaagd bij mij en mijn collega’s.

 

Medewerkster Dierenpension De Bommel

p03Dagelijks staan er zo’n 35 klanten aan de deur, die hun hond willen onderbrengen in Dierenpension “de Bommel” in Wadenoijen. Een pasjes systeem speciaal ontwikkeld zorgt dat alles gladjes verloopt.
De honden zitten even in hun kennels. Ze hebben net hun eten gehad. Nu moeten ze een uurtje rusten om ervoor te zorgen dat hun maag niet wordt verstoord raakt. Daarna kunnen ze weer de speelweide’s op.

Elke dag zitten er zo’n 35 tot 40 honden in de dagopvang van Dierenpension “de Bommel “ in Wadenoijen. Daarnaast is er plaats voor 125 honden in het pension, waar mensen hun huisdier voor een langere tijd kunnen brengen. Dat zijn vooral labradors , omdat eigenaresse Caroline van de Lagemaat dit soort ras fokt.

De honden in de dagopvang zijn van alle soorten en maten. Van de Lagemaat en de medewerkers van het pension hadden het tot begin dit jaar elke dag druk met het ontvangen van de dagpensionhonden, ze naar hun kennels brengen en ’s avonds weer ophalen en aan de eigenaar meegeven. Als er dan ook nog pension klanten langskwamen die wilden horen hoe hun hond de vakantie had doorstaan, was het een gekkenhuis.
Van de Lagemaat ging daarom op zoek naar een oplossing en vond gehoor bij een van haar klanten, de directeur van Special Electronic ways (SEW). “Ik had eerst het hele internet al afgecrosst om te kijken of er misschien al een systeem bestond waarmee ik mensen zelf toegang zou kunnen geven tot het pension, zonder dat ze overal kunnen komen. Er is niets op het gebied van dierenpensions. Er zijn wel pensions die hun klanten een sleutel geven, maar dat vind ik onoverzichtelijk. Je weet op een gegeven moment niet hoeveel sleutels in omloop zijn.”
Samen met het bedrijf paste Van de Lagemaat een computersysteem aan, aan haar wensen. Klanten krijgen nu een chipkaart voor elke hond die ze naar de dagopvang brengen. De kaart opent de deur naar de wachtruimte. Daar kunnen eigenaren hun hond in een kennel zetten. Een medewerker haalt het dier vervolgens op om het naar de speelruimte te brengen. ’s Avonds gebeurt he omgekeerde. De klant geeft aan, in een schrift, op welke tijd de hond weer huiswaarts gaat. Een medewerker van De Bommel zet de hond weer in de kennels in de wachtruimte. Van daaruit kan het baasje de hond weer mee naar huis nemen.
Van de Lagemaat is enthousiast over het systeem. “Voorheen konden mensen hun hond op vaste uren brengen en halen. Dat betekende topdrukte. Het was ook minder flexibel, met de kaart kunnen mensen op elk moment hun hond halen of brengen.”
Naast de drukte, was ook de administratieve rompslomp voor Van de Lagemaat reden een computersysteem te zoeken. We werkten met strippenkaarten. Je weet hoe dat gaat, de ene dag zijn ze de portemonnee vergeten, de volgende heeft de echtgenoot de pas. Nu zit er een tegoed op de kaart.
De klanten vinden het systeem ook prima, zo blijkt uit een gastenboek. De angst dat het onpersoonlijk is, bleek niet gegrond. “Het komt maar zelden voor de een klant niemand ziet”, zegt van de Lagemaat. “Daarnaast hebben we een camerasysteem. We zien de mensen binnenkomen. Als ze dat willen, zijn wij heel snel in de wachtruimte.
Het pensionsysteem van De Bommel is uniek in Nederland. Van de Lagemaat heeft al meerdere eigenaren van pensions in het land rondgeleid. “Er zijn al pensions die hebben aangegeven ook wel iets te zien in het pasjessysteem. Ik vind het in elke geval ideaal.”

>> Bron: De Gelderlander, september 2005 <<